התייעצות עמכם



  • רבים מבקשים ממני ללמד ולהעמיק את הידע שלהם בנושאי עיצוב, קומפוזיציה וטיפוגרפיה.
    האמת שאין כמעט זמן לנשום. אני ישן בממוצע 4 שעות ביום, ואין ביכולתי לשבת אחד על אחד ולדבר עיצוב.
    יש לי את השאיפה ואת הרצון לשתף לפחות חלק מהידע שצברתי במשך השנים, וחלק מידע זה אינו מידע נפוץ.
    אריאל אלינסון (מורה בפרוג) המליץ לי שבזמני הפנוי אכין סרטונים וכך אנשים אוכל לחלוק מהידע שלי בלי לשרוף זמן שאין לי עם יחידי סגולה.
    אריאל אלינסון, מכין סרטוני הדרכה והקטע שלו הוא הדרכה בפחות מדקה. אנשים הוא אמר לי שמנסיונו, אנשים קשה להם לצפות בסרטונים שארוכים מ-5 דקות. אבל אריאל מעביר סרטוני הדרכה מעשיים בתוכנות אדובי ולכן קל לו לצמצם סרטון לדקה או שתיים.
    עיצוב, קומפוזיציה וטיפוגרפיה הם נושאים הרבה יותר מורכבים מאשר איך לעשות ככה וככה בפוטושופ בצ'יק ובצ'אק.


    יש את הנושאים הנפוצים שניתן ללמוד בקורסים של מרים שרביט (סיעור מוחות) או של נעמי טובול (אימאג') שבעצם לוקחות תלמידות שכבר מכירות היטב את התוכנות ומתרכזים נטו בעיצוב. רק יש בעיה אחת עם זה.
    א. זה עולה הון תועפות.
    ב. למצוא את הזמן להגיע לקורסים שמועברים בשעות מסודרות (אל נא נשכח שהרבה מהתלמידים הם נשואים עם ילדים ולא רווקים שעיתותיהם בידם.
    ג. גם בקורסים אלה הם אינם מעמיקים בכל נושא ונושא. יש פנים שמקבלים דגש ויש פנים מסויימים שמועברים על קצה המזלג.

    אני גם לא מכיר קורסים בציבור החרדי שמשתווים ללימודים במקומות כמו בצלאל.


    אז אתם מבינים שלהכין סרטוני הדרכה של דקה או שתיים אינם יישימים לגבי.
    הידע הוא מורכב מפרטים קטנטנים שכל אחד מפרטים אלו בפני עצמו יראו למתלמד כלא חשובים בעליל. הואיל וידע זה אינו מגיע לכלל מעשה לאחר למידתו. זה כמו תלמיד שלומד לתכנת. בתחילה מלמדים אותו את סוגי המשתנים, מידע זה אי אפשר לכתוב תוכנה בפועל.
    רק לאחר שהוא לומד מכלול שלם, הוא מתחיל להגיע למצב שבו הוא יכול להתחיל ליישם את הדברים.

    מורים רבים אמרו לי שאחד הבעיות שלהם הוא שתלמידים אינם מעוניינים במידע באוויר, אלא מידע שמיד לאחר למידתו יכולים הם ליישם את החומר הנלמד. היינו סטודנטים לעיצוב יכולים להתמודד עם ידע מעשי, אך קשה להם להתמודד עם ידע שהוא לכאורה תיאורטי.


    נניח שאשקיע בסרטוני עיצוב, קומפוזיציה וטיפוגרפיה.
    למעשה, נושאים אלו הם פילוסופיים רעיוניים ביסודם.

    א. לדעתכם, משך כמה זמן הייתם רוצים שסרטון יארך.
    ב. האם תהי מוכנים לצפות בסרטונים תיאורטיים או תעדיפו סרטונים מעשיים.
    רק להעיר לכם, שידע מעשי הוא ידע מגביל ואף מגביל את הלומד אותו, בעוד שידע תיאורטי בסופו של דבר מרחיב למעצב אופקים.


    אז אשכול זה למעשה הוא סקר, ומעניין אותי לשמוע את דעתכם בנושא.


    בברכה
    אליהו פריד


  • En P P ניהול

    א. רעיון מבורך.
    ב. ההמלצה שלי היא על סרטונים תאורטיים שבסוף כל אחד מהם - חלק מעשי.
    ג. עם זאת, על מנת שהתגובה תוכל לעמוד במבחן המציאות - נראה לי שכדאי להכין סרטון תאורטי קטן וסרטון מעשי קטן - אפילו בנושא שלא מעביר חומר משמעותי כדי שנוכל לראות איך זה בפועל, כאמור - על מנת שתשובת העונים לסקר תהיה מעשית.



  • מיזם נפלא שנצרך מאד!
    סרטון של 10 דק' גם בא בחשבון
    שיהיה בו חלק תיאורתי ובסוף- משהו מעשי אבל לא מוגבל- זתומרת שהראש יהיה פתוח ליצירתיות בתחום של הסרטון כמובן.

    תודה!


  • P

    רעיון מקסים!
    אכן, קשה להתרכז בסרטונים ארוכים מידי.
    יהיה מענין לראות דוגמאות של סרטונים כאלו כדי שנוכל לענות בצורה מיטבית על הסקר



  • בעיני, רעיון מושלם!
    אשמח לצפות בכל סרטון שיכיל מידע תאורטי או מעשי בשבילי, אני ממש צמאה...
    ומאחר והצפייה אינה תלויה בזמן קבוע וכו לא משנה לי האורך (לא מתכוונת לשעתיים, כן?)
    ותודה ענקית על הנדיבות!


  • p P P

    מצטרף לאלו שמעלי
    אפשר לבנות פלילייסט שמורכב מנושא אחד ויש בו כמה סרטונים קטנים, שבכל סרטון יש דגש על נקודה אחת בנושא
    ככה עושים ב- linda למשל



  • א. סרטון של 5-10 דקות
    ב. כל מידע מהניסיון שלכם ומהזוית ראיה שלכם זה מבורך

    עלו והצליחו


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

עיצוב: GolanArt

14
מחובר

2.3k
משתמשים

4.1k
נושאים

31.6k
פוסטים