איך מייצרים מודעה ליגה!


  • מנהלים 5 p P P

    להלן שורות שהותכו במוחי הקודח, משתף אותם רק כאן

    המרכיבים של מודעה מוצלחת מחולקים לשניים: מסר ועיצוב.

    מבחינת המסר, המודעה חייבת להעביר מסר ברור של תועלת ללקוח עם רעיון קריאטיבי. פחות חשוב עד כמה הוא חד או מוצלח כמו לשמור על עצם היות המסר, משום מה ברוב המודעות שתראו בעיתון או בשלטי חוצות אין מסר בכלל!

    דוגמה למסר - שווה לך לקנות אצלי כי אני זול/טוב/שונה/נותן שירות וכו'

    קריאיטיב בפרסום פירושו יצירת לופ (סקרנות, רצועה לא פתורה שמביאה את המתבונן באופן טבעי לחפש לאן היא מובילה) בין הפרובוקציה לאינפורמציה (ע"י הזחה מעולמות אחרים, הגזמה, האנשה, וכל מרעין בישין...). לכן אם יש מידה גדושה של פרובוקציה בלי קשר לאינפורמציה הרצועה נשארת ללא מענה, ואם אין מספיק פרובוקציה אז הרצועה דקה וחלשה מידי בשביל למשוך את המתבונן לחפש פתרון.

    דוגמה, מכונית ענתיקה יוצרת לופ וגורמת למי שראה את המודעה אפילו מרחוק לרצות להבין במה דברים אמורים, כעת, אם המודעה עוסקת במכירת עתיקות, או פתרון חילופי למכוניות (קרי: המכוניות שייכות לעבר) אז יש תשובה ומענה לסקרנות של קורא המודעה, אבל אם הקשר קלוש אז התוצאה הפוכה, זלזול ואי הפנמת המסר.

    מבחינת העיצוב, יש ארבעה מרכיבים למודעה איכותית:

    1. היררכיה.
      הדבר החשוב והעיקרי אמור לקבל את הגודל והמיקום המרכזי, העיניים אמורות לפנות אליו באופן ישיר ומיידי (זה משתנה מעניין לענייין, במודעה לעיתון לא נורא שהלוגו קטן וממוקם למטה בצד שמאל, זה המיקום הטבעי, אבל בשלטי חוצות צריך להגדיל כי אנשים נוסעים מהר וחשוב שישייכו את המודעה המושקעת למותג הנכון) בקיצר, לחשב את סדר העדיפויות במודעה ולפי זה לחלק את המיקום והעיצוב.

    'קומופזיציה' - סידור נכון של אובייקטים, שמירה על אסתטיקה יחד עם הבלטה או הדגשה של אובייקט מסוים

    1. דמות ורקע / עיצוב נקי.
      אחד הדברים המכשילים בגרפיקה זה התיוג של עיצוב נקי. אנשים חותרים לעיצוב נקי ומשאירים הכל לבן מסביב עם מלל קטן, לדעתי יש כאן ליקוי מאורות בהבנה מהו עיצוב נקי. עיצוב נקי ומינימליסטי הוא נרדף לתורת דמות ורקע. המח שלנו יכול לקלוט במודע ההכרתי כמות בסיסית של דברים, במקרה של ריבוי פריטים מה שיקרה זו אחת משתי האפשרויות, או שהמח יזהה הכל כרקע, כל המידע יעבור לתת מודע בלי עיון וניתוח (הרבה עצים = יער), או שהתפקוד של החשיבה יושבת (כמו מחשב שפתחו בו הרבה תוכנות כבדות בבת אחת) והמח יעבור לעסוק בדבר אחר.
      במודעה חשוב לשמור על דמות ורקע נכונים. כשהמסר העיקרי מקבל את תפקיד השחקן הראשי במודעה והשאר (לפי סדר העדיפות) מקבלים תפקידי שחקני משנה, צבעים פחות בולטים, מיקום צדדי וכדו', האדם מתמקד מיד במסר, ואם המסר מעניין וקריאטיבי הוא גם יקרא את האותיות הקטנות.
      מה שאומר שבשלב ראשון צריך לקבוע סדר עדיפויות ומיקום, ואחרי עיצוב המודעה ללכת לשתות כוס קפה ולגלוש פה ושם, ואז לחזור למחשב ולראות את המודעה כאילו לראשונה, אם המח ראה כמה דברים ביחד והיה צריך לבחור במה להתמקד, הוי אומר שהעיצוב לא נקי וצריך לחדד ולזקק את חלוקת התפקידים באופן שהמח יתפוס את הדבר המרכזי באופן מיידי וברור.

    2. גיוון במלל.
      רוב האנשים לא אוהבים לקרוא, הדרך שלנו לגרום להם לקרוא על ידי שניצור גיוון במלל וסגנון ייחודי לכל קבוצת טקסט. ככל שהמלל יהיה מגוון בצורה מזוהה ואסתטית כך יש יותר סיכוי שאנשים יקראו את הטקסט ושהמודעה תראה טוב בעין.

    3. סגנון.
      לכל מוצר יש אפיון משלו, האפיון בעולם המודעות מורכב מפונט, אלמנטים, צבעים, זרימת קוים. כשהמודעה מאופיינת בסגנון הנכון (לדוג' משחק לילדים מאופיין בפונטים רכים ועגולים, צבעים רוויים, אלמנטים איוריים ועליזים, זרימה של רעש ועליזות) קהל היעד מתחבר למודעה ממבט ראשון, והאווירה מכניסה אותו בקלות לעולם של המוצר.

    נא לא לפרסם את הנכתב במקומות אחרים, אשמח לשמוע את דעתכם.


  • מנהל מקצועות E P E p P P

    הוזז למדריכים.


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

13
מחובר

1.5k
משתמשים

3.2k
נושאים

24.4k
פוסטים

עיצוב: GolanArt