המגירה 12


  • המאגר מנהלת המגירה שרה דויטש 5 P

    אז הוא כאן, הקיץ, הקייטנות, התמרון הגדול של השנה. זה המכלול הכי מורכב על הרצף השנתי. כששואלים אותי בהרמת גבה. עכשיו את בחופש, אז מה את כל כך עסוקה? אני תמיד אומרת- אני ממש לא בחופש, הכי לא בחופש יותר מכל השנה.
    אמנם סיימתי עוד שנת לימודים, הוצאתי לשוק העבודה עוד תלמידות מוכשרות ומקצועיות, אבל רק עכשיו הכל מתחיל. כל כך הרבה פרויקטים שמגיעים בתזמון מושלם, שזה הכי מאתגר שיכול להיות.
    קבלו את החופש וגם את האתגר.

    אז מה יש לנו הפעם-
    אמנות יוצרת- תהליך יצירה של מיתוג תערוכת אמנות, בניית לוגו ושפה עיצובית.
    חורשה בהפקה- רבקה מגלה לנו מאחורי הקלעים של קייטנות הקיץ שע"י ארגון ''בתיה'.
    תמונת קודש- תכנון ארון ספרים בזיקה עיצובית.

    הולכת לספר לכן על פרויקט בהקמה ממש. תוכ"ד בניה והתהוות, עוד לא מושלם, את המשלמות שלו תוכלו לבוא ולראות בעיניים.
    אני לא יודעת מה אתם, אבל אני בכל אופן מעצבת. עיצוב זה אומר הרבה מאד חלקיקים שמצטרפים ביחד ונמצאים בראש של אדם אחד.
    היות וכך אני לא מגדירה את עצמי אף פעם- גרפיקאית, כי זה לא מה שאני.
    במסגרת כך, חיפשתי זמן רב מקום שאוכל להשתייך אליו תחת ההגדרה הרחבה הזו ותתפלאו, אבל מצאתי.
    את מיכל רוזנר הכרתי עוד בשנות הלימודים של ב'סמינר אופקים' לפני 13 שנים. הכרתי את מגמת אמנות שהיא עומדת בריכוזה, לאחר שסיימתי את הלימודים גם לימדתי שם קצת PS לאמניות.
    ומשם הענינים המשיכו להתגלגל. לפני שנים מספר מיכל יזמה ופתחה עמותה מסודרות לאמניות חרדיות 'יוצרים סביבה'.
    הארגון בא לתת גג ומענה לאמנית החרדית באשר היא מכל תחום שהוא. תוכלו להכנס לאתר ולראות את המגוון בגלריות ובכתבות ולגלות עד כמה הגיוון והקף התחומים הוא רחב והיד עוד נטויה.
    בחורף של של שנה זו, יצא מיזם מפתיע מבית היוצר הזה, של 'קהילה לומדת' משמעות הדבר- איך נמכור אמנות.
    אני שותפה בהקהילה הזו, לומדת הרבה, שומעת ואוספת נתונים להמשך הדרך.
    אבל זה לא מה שבאתי לספר כאן היום :).
    בסופו של קורס, המשתתפות מקימות תערוכה אמנותית מקצועית, מלווה בהרצאות מבעלי מקצוע וכמובן הרבה מאד חשיפה וענין.
    הארוע מסובסד ע"י הג'וינט 'לשמור ולעסוק'.
    מיכל פנתה אלי בבקשה לעצב את הלוגו והנראות הויזואלית לתערוכה.
    וכאן הכל מתחיל-
    כחובבת מושבעת לאות העברית יחד עם החיבור האמנותי, ידעתי שהלוגו חייב להיות טיפוגרפיה אמנותית שיעביר את המסר הכפול.
    השם הנבחר לתערוכה 'אם אשכחך ירושלים' נשמע טריואלי אבל הכי מתאים לרוח הימים ותקופת הזמן.

    מיד כשהתחלתי לחשוב על הלוגו היה ברור לי כשמש שפונט 'דידה' יעבוד כאן הכי מושלם שיש.
    פונט דידה הוא פונט בעל נוכחות דומיננטית מאד, אבל הטאצ' האמנותי שלו הוא מושלם, פרופורציות קונטרסטיות בין חלקי האות במקומות הנכונים, הקצנות מהודקות של אזורים מענינים, ואנחנו מקבלים חומר גלם גמיש ואלסטי לעיצוב. אז את ההתלבטות הזו חסכתי.
    התחלתי ככה, משחקי גדלים, אבל רציתי משמעות, ביטוי ברור ולא סתם שליפות של אינסטינקטים.
    התוצאה הסופית הובילה לכיוון של מערכת מידי מלבנית וססטית.

    החלטתי לשבור שמאלה. בכלל מערכות ויזואליות שמאליות תמיד מחמיאות ונותנות ערך מוסף לעיצוב, צד שמאל הוא תמיד פחות צפוי ויותר מעניין, תקישו את זה ליישור שמאלי, לקימפוז שמאלי יותר (בפרסום יש את מיקום ויזואלי מושך בשמאל, אבל שם הענין נוצר הודות לכיוון הכתיבה בעברית).
    השלב הבא היתה ההחלטה שהמילה 'אשכחך' תהיה כאן אם אמירה מקשרת. הדבר הכי כייף היה כאן שמדובר באמנות, ובאמנות אפשר ללכת עד לכל קצה שנעלה בדעתינו, זה ממש כייףףףף.
    המילה 'אשכחך' נשברה ולאות 'ח' נוצר דימוי של דמעה, בכל אופן אוירה והתאמה לתקופה.
    את האות 'ש' החלטתי לתכשט קצת ולתת לה מוטיב אייקוני משהו, שיכול לשמש נהדר בהמשך.
    עבדתי עליו, בהחלט. אבל התוצאה הסופית לא סיפקה אותי, הלוגו יצא גבוה מידי, משולש משהו, הוא לא יצליח להסתדר מספיק טוב בכל אתגר שניתן לו.

    עבר יום, וכשנגשתי שוב לעבודה החלטתי שהפעם אני מחשבת מסלול חדש ומתחילה לשחק עם האותיות עצמן.
    ראיתי כאן שני 'א' שבאופן טבעי נופלות אחת מעל השניה, קדימה, מחברים אותן.
    כאשר הנחתי את המילים אחת מעל השניה ראיתי מפגש ויזואלי של המשכיות מצוינת בין ה'כ' ל'ח', מיד נתתי את הבמה לחיבור הזה.
    לאות 'ל' קטעתי את הדגל המקורי שיש לה, בעייני הוא מאתגר הרבה פעמים את המערך הטיפוגרפי, ונתתי לו להסתיים במשיכת ציפורן. באות 'ש' אני אוהבת מאד לשחק, תמיד. אבל כאן בעיקר ליצור קטיעה, כמעט תמיד אני מנסה את זה, במקרה הזה הקטיעה פתחה לי את האפיק למוטיב העיצובי כולו, לקטוע אותיות ולתת לעין להמשיך אותן לבד.
    אתם כבר רואים לבד לאן זה הוביל... האות 'ם' שנקטע בחלק התחתון ומהווה כלי קיבול מושלם ל'ך' ובכלל.
    האות 'ש' במילה ירושלים היתה חייבת לעלות לשורה העליונה ממנה, היות ורציתי ליצור גיבוש מושלם ולא לתת שוב ללוגו להיות מפוזר מידי.

    לסיום המילה ירושלים יושרה שמאלה יותר, הו, עכשיו יש טיפוגרפיה מגובשת.
    אותיות באמנות וקריאות מעולה ומתוחכמת- זה מה שחיפשתי.
    אז הנה יש לנו לוגו.

    כמענה קונטרסטי ללוגו הטיפוגרפי בשחור לבן, צריך ליצור קונטרסט בכל השפה והדיבור הויזואלי.
    החלטנו ללכת כאן דוקא על עושר של ציור, שיתן את הצבע.
    הוצאתי הודעה לכל המשתתפות בקבוצה לשלוח לי יצירות איכות בנושא, היצירה של אסנת לב נבחרה, אבסטקרט עם הרבה נשמה ואוירה.

    החומר הראשון לעבודה היתה הזמנה, עליה בעצם מתבססת השפה כולה.
    באופציה הזו תראו את הנסיון לתת רקע מלא ליצירה, אבל התוצר הסופי יצר מידי רעש ויזואלי, כל כך הרבה מערכות טקסטורליות- גם של הציור וגם של הטקסט.

    הנסיון הבא יצר כבר את התוצר המושלם- צד שמאל כבר אמרנו מקודם, חיתוך של שליש ולא חצי, התמקמה התמונה, מגרעת ללוגו עצמו וטקסט מיושר שמאלה, נתנו את המענה הנכון.
    איזון בין עמוס לבין חלל שנותן לו מכובדות ומקום.

    אז אחרי השיתוף , רוצה לספר לכם גם מה יהיה שם.
    המידע עדיין לא מדויק מאד, אבל הכיוון בהחלט מדויק :).
    האירוע יכלול –
    כנס מקצועי עם מאות משתתפות בפריסה ארצית. יקוימו בו הרצאות מתחומי עסקי אמנות ויוזמות של תרבות.
    תערוכה ייחודית של 30 יוצרות בנושא ירושלים, כפי שראיתם הארוע יתקיים בכ"ז תמוז בבית 'יד שרה'. כל הפרטים בזמנה כאן למעלה.
    בתוכנית:
    אמנית בפעולה -ציפורה נוסבוים
    ניהול עצמי כיוצרת -יעל זלץ
    ארוחת צהריים מפנקת
    טרנדים וניהול אמנות ברשת- אפרת לבנטל
    עסק יצירתי -מירי שניאורסון
    סיור בתערוכה.

    וזה ממש היה על הדרך ההכוון הזה, רציתי לשתף בפרויקט טרי מהתנור, כן, הוא עדיין מתהווה.
    אשמח לפגוש אתכם שם 🙂

    פרויקט קיטנות תשע"ט יוצא לדרך!
    זה אחד הפרויקטים הכי מאתגרים, חוויתים וכיפים שלי. (וגם המלחיץ ביותר)

    תודה לתנועת בתיה למנהלות המסורות - אסתי כהן ומלכי מאירוביץ
    על האמון, ועל הליוי והגיבוי לאורך כל הדרך
    תודה לכל גרף על ההפקה
    ולעורכות - חיה קופלוביץ וחני מאירוביץ על עבודה מושלמת.

    החלק שלי הוא ההפקה הגרפית - ריכוז של העבודה מול כל הציירים, האומנים והדפוסים, חוץ מהעיצוב עצמו כמובן.
    עשרות ויותר מיילים ביום, טלפונים הוראות הלוך ושוב.
    ברוך ה' הכל עבר בשלום ואנחנו פה, וכל ילדות הקיטנות בארץ זוכות להנות איתנו.
    זה התחיל לפני כחצי שנה.. ישיבת צוות, אנחנו לפני פרויקט קיטנות בשנה השלישית וחייבים לחדש ולעדכן.
    הפורמט אותו פורמט כבר שנה שלישית, אבל התוכן והצורה שונים לגמרי.
    החלטנו ללכת על קונספט של חורשה, מלאה קסם וחויה - "חורשת האוצרות"
    הגיבורה שלנו היא סימי, ויש עוד שתי דמויות משנה - גברת אוצרת והצפור המזמרת.
    הכירו אותן:

    מחוסר זמן נחסוך מכם את כל עשרות הסקיצות ונגיע ישר לגריד הסופי שאושר פה אחד על ידי כל המנהלות והמפקחות הנכבדות:
    יש סיפור מסגרת על סימי המתוקה, שמטיילת בחורשת האוצרות, בכל תחנה יש לה אתגר וברגע שהיא מתגברת עליו, היא זוכה באחד האוצרות. כך היא פוסעת מתחנה לתחנה, כשעליה להגיע לשעון הגדול עד השעה 6:00.
    את השאר תקראו בספר...
    לכל פרק יש נושא (לפי האוצר) וצבע משלו, בתחילת כל פרק יש לנו את הסיפור על סימי

    בכל פרק יש מדורים מרתקים, סיפורים הפעלות ויצירות.

    סמלי המדורים - סימי בכל מיני פוזות עם חפצים שונים.

    יש לנו בסוף מדבקות, כמובן...

    דפי תלישה עם הפעלות שונות.
    ודפי כרומו עבים - למשחקים וכרטיסים.

    סרגל הפלא - של שרה פישר - חמניות, סרגל עם צורות בסיסיות שאפשר ליצור ממנו אינספור רעיונות, כל ילד וילדה יוכלו לצייר ציורים מרהיבים. בכל פרק יש הצעה ליצירה מיוחדת עם הסרגל.

    **קומיקסים **ממותגים - בכל פרק קומיקס מיוחד מיוצר אהוב על הילדים.

    וגולת הכותרת - האביזרים שיצר לנו אפרים ויזל בסין.
    **קלמר - **סט לצפור המזמרת שלנו.

    .סט של עשרה **מחקים **סטים לספר

    ועטים מנצנצים, ואוו.

    קרדיטים:
    ציור הרקעים - יואל ברלב
    דמויות -** שאול יצחק לוין**
    במאמר מוסגר - את אוצרת שאול המסור ציר לנו 7 פעמים עד שעלתה לרצון לפני כל שורת המאשרות.. לא נפרט יותר מזה, אבל תוכלו לדמיין בעצמכם מה עברנו פה כולנו, על במה זאת אני רוצה להודות לכל הציירים שעמדו בהכל בכבוד, בנעימות, וביעילות!
    ציורים נוספים - **רות בייפוס, ****שושי קלינגר, **חיה אייזנשטיין

    תודה מיוחדת לרבקה כימיגרוף חברתי הנדירה, שעיצבה את עמודי ההפעלה, ביחד עם תלמידותיה המוכשרות במגמת גרפיקה של סמינר "איילת השחר" (להעסיק תלמידות זה רעיון נפלא, הן עשו עבודה למופת, מדויקת ומושקעת הרבה יותר מהרבה גרפיקאיות שהעסקתי בעבר).

    תודה לבורא עולם שהבאנו עד הלום
    ולהתראות בשנה הבאה! חכו להפתעות...

    רבקה תשמח לשמוע את התגובות שלכם 🙂 כאן.

    ב'מגירה 11' הפגשתי אתכם בעיצוב חדר לנערונות.
    כאן רוצה להראות לכן חשיבה קצת אחרת בעיצוב ספרית ספרי קודש.
    הכל ענין של סגנון, זה ודאי, אבל החשיבה יכולה ללכת לכל סגנון ולכל כיוון, מוזמנים להכנס פנימה.

    תמיד חלמתי על ארון שלא יהווה את הריטואל הקבוע של ארון גדול שיושב ו"תופס" הרבה נפח והרבה מקום, גם במראה הכללי וגם באופן פיזי, דבר שגורם להקטנת השטח של הסלון פעמים רבות.
    נקודה נוספת וחשובה היתה כמוטיב לאורך כל העיצוב, כמה שפחות על הרצפה, כמה שיותר תלוי. כן, ארון ספרי קודש- תלוי, קראתם נכון.
    בעייני ספרי הקודש בסלון הם לא דבר שחייבים לשים ואין מנוס, זה ה_עיקר של סלון חרדי.
    זה הפאר וההדר, זו ה_תמונה הכי מפוארת שיש.
    תמונה כידוע תולים, כך הכל התחיל וככה הוא נגמר.

    הנה השראה שממש ממישה את החלום והדמיון שלי, אני אישית רק אוהבת עץ כהה, אבל בדיוק ככה, בעובי 3 מ"מ שנותן אמירה ברורה.

    והנה שילוב הצבעים- השראה.
    ההחלטה לשלב גוון נוסף נפלה בהתאם לשולחן הסלוני והכסאות בו משולב הניקל עם הונגה.
    דלתות הארונות עשויות פולימר פנינה מתכתי עם ידיות מעוצבות.

    כשהגעתי לתכנון הפנימי עצמו, הכיוון היה של מערך א_סמטרי במדפים עם איזון בין כל המכלול הזה.
    אז הנה הארון, כבודו מלא סלון.
    ובשביל להראות לכם שהכל עוד לא מושלם, לויטרינה עצמה עדיין לא הגעתי, היא מחכה, בנתיים הספרים ממלאים את מקומה.

    שמחה שהייתם כאן 🙂
    בפורום של המגירה תוכלו למצוא אותי ואת כל המעצבים ששיתפו כאן, לשאלות ודיונים.
    אשמח לקבל גם תגובות ומשוב. כאן במייל שלי, תוכלו להגיב ישירות וספונטני.


  • P

    ללקק את האצבעות, כפשוטו!
    מרגש כל פעם מחדש לפתוח את מגירת ההפתעות הזו

    והלוגו הטיפוגרפי צריך עיון ולימוד רציני

    תודה רבה!


  • המאגר מנהלת המגירה שרה דויטש 5 P

    תודה בתיה 🙂
    באמת מאד מעודד לקבל תגובות ולא רק תודות.
    ההשקעה במגירה היא בלתי הגיונית כל חודש מחדש, ובסוף היא יו"ל בס"ד.



  • אין מילים!!
    ממש ממש יפה ומרשים!!!!
    הלוגו מווווווושלם אהבתי מאוד לקרוא על התהליך ולהחכים.


  • מנהלים 5 P P

    כל פעם אני מתרשם מחדש..
    גם הפעם.
    אבל הכי הכי מהטיפוגרפיה.
    גם מבריק, גם מורכב, וגם מאד קריא.
    הגם שלפעמים אני חושב את עצמי שכל הבעיה זה זמן להשקיע, ברור לי שלא הייתי מצליח להגיע לתוצאה קרובה!

    הארון גם הוא מרשים ביותר. (הבטחתי לעצמי היום, שכאסיים ללמוד את כל הספרים שיש לי, אדאג להם גם למקום מכובד כזהו...).


  • המאגר En P S

    וואוו זה ממש מעניין.
    הלוגו מיוחד וההסבר סביבו ממש מעודד ללמוד את הנושא לעומק...
    החוברת צבעונית ומושקעת,
    והארון מרשים ביותר!
    תודה על המגירה המקסימה הזאת!!!


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

26
מחובר

1.1k
משתמשים

2.5k
נושאים

19.2k
פוסטים